Mafia & Fluxy Music
Mafia & Fluxy Music 2015.
27. Kolovoz 2015

Mafia & Fluxy - "Introducing The Pharmacist"

'Nepoznata sila koja se iznenada pojavljuje i rješava stvar'
Novi album ovog britanskog ritam dvojca dolazi s jednom misterijom. Naime, ovdje se po prvi put predstavlja The Pharmacist, tajanstveni dub mikser o kome trenutno nema drugih informacija do onoga što nam o sebi govori kroz ovih dvanaest dubova. A to je da je očito stasao u okruženju ili barem pod utjecajem Ariwa studija, čiji osnivači su Mad Professor i Joe Ariwa i u kome su Mafia & Fluxy frekventno snimali - također i s Jah Shakom. Isti taj karakteristični, pomalo metalični sound Ariwe s akcentom na dinamičnu ritmiku, može se zateći i kod njega. Ali isto tako se može raspoznati da u svojim dubovima njeguje tradiciju jamajkanskih velikana tipa King Tubby, King Jammy ili Scientist. Budući da se u svojim trakama mjestimično referencira na jamajkanske artiste poput Johnny Clarke, čiju pjesmu "Declaration of Rights" je preradio u uvodnom "Declaration of Dub". Isto tako je odmah u narednom "Dub De Rights" obradio hit "Truths and Rights" od Johnny Osbournea. No, sve to ima jasni britanski prizvuk Ariwe i Mad Professora te Black Steela, iako se pri tome odriče tribalnih perkusija koje su bile znakovite za njihova izdanja. Ali The Pharmacist nije nijedan od njih i istovremeno je svaki od njih. Malo se, kao u prije navedenim trakama, okreće Jamajci, pa onda Ariwi kao u "Cloud Burst of Dub", "Hope Road Dub" i "Check Call Dub" ili isporučuje čvrste Jah Shaka-steppers komade kao što je "The Dub Has Come" i "1st Trumpet Dub" s istim famoznim zvukovima sirene. Negdje je to pak minimalistički drum & bass dub tipa Scientist kao u "Brent Cross Dub", "Ketamine Dub" i "Tramadol Dub", dok kao u spomenutoj "Dub De Rights" ili "Amitriptyline Dub" dominiraju fine melodije duhača i lepršavi skankovi gitara. Zagonetka oko The Pharmacista postaje malo jasnija kad se uzme u obzir tko su i što su Mafia & Fluxy - dva brata, jedan bubnjar drugi basist, koji su krenuli istim stopama kao ritam duo Sly & Robbie. Najviše su postali poznati po svojim reinterpretacijama klasičnih riddima - poglavito skupa s producentom i dub majstorom Gussie P - te su surađivali sa skoro svim velikim jamajkanskim imenima, ne samo prilikom njihovih nastupa u Britaniji, već i u studijskom snimanju albuma za iste, posebno u devedesetim. U proteklih dvadesetak-tridesetak godina su prikupili gomilu iskustva, a sve relevantne melodije i riddime imaju tako rekući u malom prstu isto kao što ovaj tajanstveni "farmaceut" bez premca barata s raznim tehnikama duba. Sve u svemu, dosta fin album koji spaja staro i novo u svježem novom ruhu.