Evergreen Recordings
Evergreen Recordings 2015.
4. Svibanj 2015

Mad Professor meets Prince Fatty - "In the Clone Theory"

Kloniranje analognog u digitalno.

Bilo je samo pitanje vremena kad će se ova dva dub-ekscentrika ujediniti na zajedničkom nosaču zvuka. Puno je toga što spaja Prince Fattya i Mad Professora. Prvo je naravno dub, i to ona njegova eksperimentalna i nekonvencionalna, štoviše, inovativna strana. Ali im je također zajednička i ljubav prema klasičnom, analognom zvuku. Budući da oba operiraju prvenstveno u Britaniji, bilo je isto tako samo pitanje vremena kad će naići jedan na drugog. Taj susret, iz kojeg će izrasti njihova suradnja i najposlije ovaj album, je se odigrao u Bristolu prošle godine na jednoj sound sistem fešti.

Nakon što je se odazvao njegovom pozivu da ga posjeti u kultnom Ariwa studiju, Prince Fatty saznaje da je Mad Professor u međuvremenu prešao na to da pravi sigurnosne kopije svih svojih master-snimki, kojih je se u protekla tri desetljeća nagomilao pozamašan broj. Među njima su i legendarne snimke s velikanima poput Yabby You, U-Roy, Earl 16 i mnogim drugim, kao i muzičara tipa Black Steel, Sly & Robbie, Leroy Mafia i sličnih kalibara. Upravo je taj proces "kloniranja" snimki u digitalni format doveo do ideje za ovaj album, a što je se oslikalo i u samom njegovom naslovu.

Poput dva luda restauratora s odriješenim rukama, Prince Fatty i Mad Professor iz naftalina vade ove stare snimke s analognih vrpci i poliraju ih suvremenom digitalnom tehnologijom. Pri tome se pojavljuju kultni riddimi kao Back Off u istoimenom dubu, ali i vokali od Winston Francisa u "Devil Dub", te Earl 16 u "Final Stage Dub" i "Marijuana Dub".

Dočim se ovdje ne radi o pukom kloniranju starih tonskih špura, već je po srijedi njihovo ponovno miksanje. Pet dubova potpisuje Mad Professor, dok je pet ostalih nastalo u režiji Prince Fattya. Tako u "Fanfare Dub" ludi profa hantira duhačke dionice kao svojevremeno Jimmi Radway (primjerice na albumu "Dub I"), pretvarajući ih iz melodičnih elemenata u čisto ritmične. Na drugoj strani, u trakama kao što su "Idi Amin Dub" osjeti se koliko zadovoljstvo je bilo Prince Fattyu raditi s ovim snimkama, a upravo kao u rečenom traku, nadmašio je samog sebe. Time dolazimo do one stare tvrdnje da je za dobre dubove potreban i dobar polazni materijal, a takvih u riznici Ariwa studija ima na pretek.

Ova dvojica se neće zaustaviti s objavom ovog albuma. Dapače, ovo je tek početak njihove suradnje, koja se nastavlja sa zajedničkom turnejom, gdje će publici prikazati istu tehniku po kojoj je nastao ovaj album. Nadajmo se da će ih put dovesti i do naših krajeva.