Ghetto Youths International
Ghetto Youths International 2014.
12. Veljača 2015

Set up shop vol 2.

Dobar posao Ghetto Youths International record labela

Znači otkad je izašao teško se odvojiti od njega. Sve pjesme su studijska perfekcija, a Ghetto Youths International record label je opet napravio posao. Marley braća se skupila i napravila još jedno remek-djelo s karakterističnom porukom ljubavi i borbe, na osobnom i globalnom nivou s ulične perspektive. Osim dobro već sceni poznatih Damian Junior Gong Marleya i Stephen Ragga Marleya, otkrivaju se nove reggae nade iz Marley porodice: Jo Mersa- sin Stephena, koji otkriva novu generaciju s univerzalnom porukom koja spaja različite stilove glazbe i u prepoznatljivi reggae dancehall zvuk uključuje i druge stilove, zatim Christopher Ellis najmlađi sin rocksteady vokal legende Alton Ellisa koji u priču uključuje R&B i soul prizvuke, te svestrani Wayne Marshall sa svojim karakterističnim dancehallom pokazuje da „sjeda na sve što mu date“. Ne smijemo još zaboraviti novu zvjezdu Black-I-Am.

Prepoznatljivi stil i odvažnost u izvedbi prožeti su cijelim albumom, a svaka pjesma kao da je napravljena za film koliko je studijski dobro dorađena. Poruka je jasna, slijediti put unatoč otporu s velikim spliffom u ruci. Album otvaraju dvije pjesme najslavnijeg od braće Damiana- Hard Work i Living Bread. Čuju se zvukovi Afrike i ispjevan je još jednom težak čemer koji nose crnci kao pečat bijelaca koji su im dali vječni plač svojim kolonijalizmom. Ovom generalnom reggae „osvetom“ koji je sve prisutniji na sceni ako se sjetimo Snoop Liona iz 2013. i Eddie Murphyja koji se isto sada igra ko glazbenik progovara se jasna poruka divljenja potjeri, samoodređenju i poticanju drugih da slijede put ljubavi unatoč otporu.

Wayne Marshall nastupa s "On the Corner" dajući jasnu sliku glazbenika koji u kutu studija moli za dolar, ali to je njegov izbor i on će taj izbor odživjeti za glazbu, za svijet, za naciju kako bi prenio svoju poruku. Osim toga jasno se otvara pitanje izbora za koje uvijek postoje posljedice. Pa se možemo zapitati u toj priči. Mislim da se na ovu pjesmu može nadovezati glavni singl "Is It Worth It"? Damiana koja možda i jasnije pita o vrijednosti svakog izbora, ali malo više tendira izboru svih bijelaca koji su kolonizirali i robovlastili dijelove Afrike u vrijeme kolonijalizma. Sad se javlja ta dijaspora zvukom bolnijim nego ikad jer se bijelcima robovanje obilo o glavu. Sada su robovi sistema kojeg su sami stvorili. Poruka reggaea je jasna-ljubav. Izražena je pjesmom nove nade "Black-I-Am In the Ghetto", a nastavlja je Sunshine-Jo Mersa koji toj posebnoj ženi skida sunce sa možda po meni malo patetičnim prizvukom. Možda za neke malo ljiga pjesma "Better Than Love" s Irie Love rasplakala me iako pop ne volim previše, otpjevana je iskreno i duboko. "Bongo Nyah" izašla je još 2013. i bombastično potvrđuje veličinu Damiana i Stephena kao glazbenika, te Spragga Benza kao što se i poprilično efektno uklapa u priču Set Up Shopa vol 2. Osim toga oslikava život i atribute pravih rastafarijanaca Nyabinghi reda što i je poanta i snaga ove pjesme. Na albumu vrišti i Baby Cham singlom "Sh@T! On" potvrđuje svoju veličinu što se MC-jevanja tiče i ostaje primjerom svim MC-jevima koji su se okušali u tim vodama na prestižnoj razini.

Još bih istaknula pjesme "Strike Hard" i "Never Too Ruff" čime sam zapravo dotaknula skoro svaku pjesmu ovog velikog albuma masivne poruke napravljenog za ljubitelje svih vrsta glazbe, iako naglasak ostaje na reggae prizvuku. "Strike Hard" je napravljena za ženski nogometni klub iz Jamajke-Reggae Girlz, odnosno kao podrška FIFA WOMEN'S World Cupu održanom u Kanadi 2015. i poprilično je energetična, rekla bih nabrijavajuća. Pjevaju je Damian i Stephen, a uključuje se i Cedella Marley, najstarija kći Boba i Rite koja pokazuje svoju kreativnost i veličinu i na mnogim drugim područjima osim glazbe. "Never Too Ruff" možda je jedini fail (za mene) ovog albuma jer zvuči malo neuvjerljivo čak malo gospelovski, ali to je Julian Marley koji voli tako da zvuči.  Sve u svemu album za 2015-u je izdan i možete ga naći na Youtube-u. Poruka svijetu je poslana još jednom iz Ghetto Youths Internationala. Enjoy!

Tekst:   Laura Legin