samostalno izdanje
samostalno izdanje 2022.
19. Ožujak 2022

Fokus - ''The Underdogs"

Muzika bez okova

Fokus je ponovno objavio novi materijal bez puno pompe, bez stvaranja hajpa već direktno u glavu sa stavom: Evo izvolite, ovo je moja muzika. Šesti album ''The Underdogs" pri prvom slušanju generira pitanje kako nakon svih već izrečenih hvalospjeva napisati novi hvalospjev. S terminom “Underdogs” smo se već susreli na Fokusovom albumu “Inner City Dubs”, a sam Fokus kaže da je dodatno htio razraditi ideju pozicije termina underdoga jer nekako na rubu svega i daje mogućnost razmatranja iz mnogo uglova. Fokusovo istančano šesto čulo za produkciju slama barijere među žanrovima, a njegov minimalistički pristup muzici s nevjerojatnom lakoćom povezuje žanrove unutar tih 33 minute, koliko traje ''The Underdogs".

Kada krenete s prvom pjesmom “I'll Take It” već na početku nećete znati što vas je snašlo, a tih pola sata trajanja albuma učini vam kao da su istovremeno najdulji i najkraći ikada. Bouncing s “I'll Take It” prenosi se na tromiji dubstep singl koji je najavio album “Prime Time Frenzy”, a “Get Back” i “Dubplate Biz” garantirano kidaju na plesnim podijima svake poštene bass zabave. S “Medi” Fokus svakako potkrepljuje vlastitu izjavu da je reggae ostao, kao i dub, baza njegovog muzičkog djelovanja. Tu na čudnom mjestu na pola albuma uletava melankolična “Mladost (Interlude)”, a zatim album ponovo teškaški sječe “Ruff Edges”. Sama završnica albuma budi optimizam i donosi opušteniju atmosferu u tipičnom mahala/tropicana/balkan stilu uz “Lounging” i “Kafanu”.

Nema tu puno iznenađenja, Fokus je jasan vizionar koji nakon 20. izdanja i dalje preskače visinsku letvicu koju si je sam davnih dana postavio. Fokusov novi album iznova pokazuje da upornost, izražavanje vlastitog talenta i inzistiranje na kvaliteti sadržaja je jedini recept za uspjeh. Kao i za ranije njegove radove, za “The Underdogs” će se daleko čuti van naših balkanskih granica.