Reggae Callin' Records
Reggae Callin' Records 2016.
29. Prosinac 2016

Medial Banana - "Inna Jamdown"

U zmajevom gnijezdu

Tko putuje, taj ima i puno za ispričati. Od njihove posjete Jamajci ovaj slovački šesteročlani sastav je odmah napravio album i dokumentarni film. "Inna Jamdown" je sveobuhvatni naslov konačnog rezultata i albuma na kojemu su okupili neke od velikana jamajkanske scene poput Anthony B, Jah Mason, Micah Shemaiah i druge. Cilj je bio, pored ostalog, istražiti i publici u domovini predstaviti jamajkansku scenu s naglaskom na roots reggae, ali i dancehall, dub i slične podžanrove. Tako je album "Inna Jamdown" ispao jedna vrsta zvučnog putopisa nastao na žarišnim točkama trenutne jamajkanske scene kao što su Big Yard Studios, Anchor Studios i Mixing Lab Studios gdje su i nastali materijali za ovaj album, a koje potpisuju sami Medial Banana. Svoj prethodni album pod naslovom "Rockin' It" ovi Slovaci su objavili početkom ove godine i čini se da nisu gubili vrijeme i ubrzo odletjeli tamo gdje je reggae doma, po uzoru primjerice Paolo Baldinija, pa čak i Alborosieja svojevremeno, koji je pak tamo odmah i ostao. Da su svi koji su odradili ovakvo hodočašće od toga profitirali, potvrđuje i slučaj ovih Slovaka. "Inna Jamdown" ima puno veću stilsku širinu i elokventnost nego što je, recimo, imao spomenuti prethodni album. Tako primjerice u "Doba Strieda Dobu" - jedinoj na slovačkom otpjevanoj skladbi - težište leži na teškim hip hop beatovima, oštrim gudačima i razvučenim gitarskim solažama. Naravno da su tu bitnu ulogu odigrali i gostujući vokalisti, kojima je pjevač grupe Pokyman ustupio mjesto na mikrofonu sve do posljednje dvije skladbe ("Sweet Sensimillia" i "Doba Strieda Dobu"). Jah Mason i Spectacular su odvezali svoje militantne ragga vokale u "Ganja Medley" i "Big or Small", koji dolaze u rafalnim dancehall beatovima. Dok je se notorni Anthony B držao klasičnih roots postulata u "King in My Castle". Pored toga na albumu možemo čuti puno majstorskog roots reggaea s opojnim melodikama, snažnim bas linijama i lupajućim bubnjevima kao u "Rockin' It (Melodica Dub Version)" s udruženim vještinama od Micah Shemaiah, Spectacular i Infinite. Medial Banana, i pored infantilnog odabira za ime grupe, su se s ovim i sličnim potezima prometnuli među vodeće snage slovačkog reggaea za kojega se, ruku na srce, nije puno do sada čulo izuzev tamošnjeg Uprising festivala.