White Sage
White Sage 2016.
15. Prosinac 2016

Big Mountain - "Perfect Summer"

Savršena prosječnost

O tome koliko jedan fenomen pop glazbe, takozvani "one hit wonder" može biti poguban za njegove autore, ova kalifornijska grupa može ispjevati pjesmu. Ostati upamćen samo po jednoj stvari, u slučaju od Big Mountain to je "Baby I Love Your Way" iz 1994. godine - koja još nije ni njihova, već reggae verzija istoimenog hita Petera Framptona iz 1975. godine - mora biti zaista veliko sranje. Iako su s njom zaradili (i vjerojatno još uvijek zarađuju) veliku lovu. Naročito još ako ne možeš ispuniti očekivanja izdavačke kuće i ponoviti uspjeh. Po tome gledano, nije nikakvo čudo što su napravili jednu "manju" stanku od trinaest godina prije nego što je se ova skupina oko pjevača Joaquin 'Quino' McWhinneyja odlučila snimiti novi album. "Perfect Summer" je po riječima spomenutog pjevača album koji su oduvijek htjeli napraviti bez spoljašnjih pritisaka izdavača. Iako slove za jedne od preteča današnjeg tipično kalifornijskog reggaea bendova poput Rebelution ili SOJA, Big Mountain se ne vide dijelom te struje, već stoje više u marleyjevskoj tradiciji "stadionskog" reggaea s jakim rock uplivima kakav prakticiraju primjerice u novoj skladbi "I'm Calling You Out". Možda najveća poveznica, koju dijele s ostatkom kalifornijskog reggaea je uporaba akustike kao u naslovnoj baladi "Perfect Summer". Da ipak nisu zaboravili (i preboljeli) slatki okus uspjeha kakav su imali s rečenom "Baby I Love Your Way", Big Mountain odaju u novoj verziji jednog evergreena popa. Ovaj put se radi o "Here Comes the Sun" od The Beatles, koja dolazi u čak tri različite verzije od kojih je jedna naslovljena kao "top 40 remix" - namjera s ovim potezom je međutim koliko očigledna toliko i patetična. Najveća tragedija je možda ta da niti jedna od prije navedenih skladbi ne može nadmašiti kvalitetu od uvodne "All the Praise is Due", koja će vjerojatno usred sve ove prosječnosti ostati nezamijećena.